Absolwent studiów podyplomowych będzie przygotowany w zakresie:
− pedagogiki, tak aby skutecznie prowadzić zajęcia edukacyjne, rozbudzać zainteresowania poznawcze, wspierać rozwój intelektualny uczniów przez umiejętny dobór metod oraz technik nauczania i wychowania,
− dydaktyki ogólnej i przedmiotowej, tak aby w sposób kompetentny przekazywać nabytą wiedzę i umiejętności oraz integrować je z bieżącymi potrzebami edukacyjnymi.
Absolwent powinien także:
− być dobrym specjalistą, który potrafi nie tylko przekazywać treści przedmiotowe, ale również wyrabiać u podopiecznych nastawienie do ustawicznego uczenia się, zdobywania wiedzy i doskonalenia kultury intelektualnej,
− interpretować fakty pedagogiczne jako efekty poczynań pracy badawczej nauczyciela,
− być dobrym i sprawiedliwym wychowawcą młodzieży, często na płaszczyźnie pedagogiki niedyrektywnej, z akcentem życzliwości i fachowego doradztwa, które obejmuje również rodziców,
− być animatorem, organizatorem różnych poczynań edukacyjno-kulturalnych w stosunku do środowiska szkolnego i szerszych kręgów społecznych,
− odczuwać potrzebę własnego rozwoju i umieć permanentnie w sposób wielostronny doskonalić się.
Adresaci:
osoby bez kwalifikacji pedagogicznych oraz kandydaci do pracy w szkole posiadający kwalifikacje merytoryczne bez przygotowania pedagogicznego
Absolwent zdobędzie wiedzę w zakresie problematyki bezpieczeństwa publicznego i indywidualnego, bezpieczeństwa państwa oraz różnego typu zagrożeń: cywilizacyjnych, ekologicznych, spowodowanych klęskami żywiołowymi oraz terroryzmem, wynikających z patologii społecznych. Pozna również system obronności Polski, funkcjonowanie obrony cywilnej i zasady zarządzania kryzysowego.
Obok kompetencji merytorycznych absolwent zdobędzie również następujące umiejętności:
− organizowania i udzielania pierwszej pomocy w wypadkach i sytuacjach zagrożenia,
− prowadzenia zajęć edukacyjnych z dziedziny obronności i bezpieczeństwa, samoobrony, strzelania sportowego.
Absolwent tej specjalności może znaleźć zatrudnienie w:
− szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, jako nauczyciel przedmiotu: Edukacja dla Bezpieczeństwa,
− administracji publicznej i samorządowej w komórkach zajmujących się bezpieczeństwem, zarządzaniem kryzysowym i obroną cywilną.
Adresaci:
nauczyciele, pracownicy administracji publicznej i samorządowej zajmujący się bezpieczeństwem, zarządzaniem kryzysowym i obroną cywilną
Studia są przeznaczone przede wszystkim dla nauczycieli wczesnej edukacji, którzy ukończyli studia wyższe zawodowe lub magisterskie. Ich celem jest przygotowanie do prowadzenia diagnozy i terapii logopedycznej zaburzeń artykulacyjnych spotykanych najczęściej u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zdobyciu odpowiedniej wiedzy teoretycznej oraz umiejętności praktycznych służą przewidziane w programie treści przedmiotowe, które dotyczą m.in. rozwoju mowy dziecka w normie oraz różnych aspektów jej zaburzeń i terapii.